19 April 2010

Peter Mark Difitnah?

Perkara ini sudah hampir seminggu berlalu, namun agak rugi kalau laman blog LabuanKini tidak menyentuh mengenainya.

Saya terbaca satu artikel di Sabahkini.net yang bertajuk "PENDUDUK LABUAN MOHON BATAL PERMIT GRO". Individu yang dinamakan sebagai Peter Mark, bekerja dibahagian (disebut cawangan dalam artikel) sumber manusia di Labuan Shipyard menarik minat saya. Saya terus menghubungi teman saya, yang kenal Peter Mark yang disebutkan dalam artikel tersebut untuk bertanyakan kesahihan perkara ini.

Beliau yang menghubungi saya 15 minit kemudian, setelah menghubungi Peter Mark menegaskan yang kandungan artikel tersebut adalah fitnah. Krew Sabah Kini yang kononnya cuba untuk mengesan Peter Mark, sebenarnya tidak mencari beliau. Menurut teman saya, Peter Mark agak senang dicari dan tidak pernah melarikan diri bila diajak berjumpa. Saya mencadangkan kepada teman saya agar Peter Mark berbuat sesuatu untuk mempertahankan diri beliau.

Hari berikutnya, seseorang bernama Alex, menghubungi editor Sabah Kini, meminta agar 'krew Sabah Kini' menghubungi Peter Mark untuk mendapatkan fakta yang sebenar kerana artikel yang ditulis sebelum ini amat ketara seperti dikutip dari cerita-cerita kedai kopi, yang belum tentu kesahihannya.

Saya amat terkejut kerana apabila terbaca; Peter Mark yang berkerja dicawangan sumber manusia di Sabah Shipyard, setahu saya cuma ada satu Peter Mark yang dimaksudkan, iaitu Ketua Bahagian Parti Bersatu Sabah (PBS) Labuan.

Tiada ulasan: